Siuntėjas: Justas Ingelevičius
Gavėjas: Artūras Zuokas
Tema:Dėl gėsmę eismo saugumui keliančio naujo dviračių tako P. Vileišio gatvėje
Data: 2012-04-10, Antradienis

Gerb. p. Zuokai,

Statant naują, modernią gaisrinę P. Vileišio g. buvo pertvarkytas transporto mazgas, tačiau dviratininkų situacija dėl rekonstrukcijos buvo pabloginta, sukurta absurdiška, praktiškai nepanaudojama pėsčiųjų ir dviračių tako atkarpa, kuria dviratininkams naudotis praktiškai neįmanoma, tačiau ši atkarpa, interaktyvaus žemėlapio duomenimis, padidino Vilniaus miesto dviračių takų ilgį keliais šimtais metrų.

Vilniaus miesto interaktyviame žemėlapyje ši atkarpa žymima kaip:

Esamos dviračių trasos (1)
Kategorija Bendramiestinės
Tipas Dviračių – pėsčiųjų takai (nėra atskirtų šaligatvių)
Danga Trinkelės

Oficialiame žemėlapyje įrengta atkarpa žymima žalia linija, nenurodant kaip į ją įvažiuoti ir kaip išvažiuoti - trūksta egzistuojančių dviračių srautų, dviračių eismo krypčių.

Dviratininkas, bandydamas važiuoti centro link ir stengdamasis nepažeidinėti eismo taisyklių susidurtų su daugybe kliūčių:

1. Dviratininkas turi įvažiuoti į naujai projektuotą atkarpą įveikdamas staigią įkalnę, kirsdamas pėsčiųjų taką skersai. Pėsčiųsjų dviratinkų srautai kertasi.

2. Toliau seka dar viena vieta vieta, kur kertasi pėsčiųjų ir dviračių srautai. Visoje atkarpoje santykis tarp dviračių ir pėsčiųjų dalies neproporcingas. Kyla pagrįstas klausimas ar tikrai pėstieji sąžiningai vaikščios jiems skirta siaurąja dalimi tarp stulpų?

3. Iš Šilo gatvės išsukantis į kairę dviratininkas turi įsukti ties pėsčiųjų perėjos viduriu, kirsti pėsčiųjų taką, tokioje trumpoje atkarpoje jau trečią kartą kertasi dviračių ir pėsčiųjų srautai. Tuo tarpu sukant į dešinę apskritai nėra net teorinės galimybės įsijungti į šią suprojektuotą atkarpą.

4. Naujai įrengtos atkarpos pabaigoje dviratininkas turi kirsti pėsčiųjų takelį, nušokti nuo bortelio, dar kartą kertasi pėsčiųjų ir dviratininkų srautai.

5. Važiuodamas iš centro dviratininkas susidurs su dar didesne dilema. Ar važiuoti ramaus eismo gatve, ar kertant priešpriešinio eismo juostą, dvigubą ištisinę įsijungti į nagrinėjamą dviračių tako atkarpą?

6. Kita problema, kurios nesprendė naujos dviračių tako atkarpos projektuotojai - išsukimas į Šilo gatvę. Kaip projektuotojų siūlomu variantu dviratininkui nusukti į Antakalnį?

Išvados: ši atkarpa neatitinka elementarių dviračių takams keliamų reikalavimų: į ją itin nepatogu įvažiuoti, išvažiuoti, tačiau šis šaligatvis patrauklus pėstiesiems, joje nuolatos kils konfliktai tarp pėsčiųjų ir dviratininkų.

Prašau, panaikinti šios atkarpos dviračių tako statusą, palikti ją išskirtinai pėstiesiems, nukabinti eismo saugumui grėsmę keliančius ženklus: "Pėsčiųjų ir dviračių takas". Dviračių eismą organizuoti ramia P. Vileišio gatve. Įrengti atitinkamą ženlinimą važiuojamojoje dalyje.

Taip pat reiktų peržiūrėti visus šiuo metu projektavimo stadijoje esančius "dviračių takus", neabejoju, kad gausu dar neįgyvendintų panašaus lygio absurdų. Būtina įpareigoti projektuojant naujas dviračių takų atkarpas, nurodyti visas dviratininkų judėjimo kryptis ir pažymėti kaip projektuojamos atkarpos bus tvarkingai įjungiamos į esamą dviratininkų transporto srautą.

Kokiais konkrečiai teisės aktais remiantis buvo suprojektuota ir įgyvendinta ši dviračių tako atkarpa? Jei nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų yra įrenginėjami tokie nekokybiški dviračių takai, gal savivaldybė gali inicijuoti šių teisės aktų tobulinimą? Daug logiškiau įrengti mažiau, bet tinkamų dviračių trasų, o ne švaistyti lėšas tokio tipo šaligatviniams pseudo dviračių takams, kurie tik pablogina eismo sąlygas dviratininkams.

Šiuo adresu rasite išsamų tyrimą su esamos situacijos fotofiksacijomis, siūlomais sprendimais:
http://modeliuok.blogspot.com/2012/04/pseudo-dviraciu-tak...

Pagarbiai,
Justas Ingelevičius,
architektas